fredag 23. september 2011

fornøgd og vettskremt

jaa, dekk kan tenkje dekk høssn en blir når en later som om en itte har nåe skulearbe en skulle gjort. Før å se det slekk så er det nåe som heng ettter en hele tida. Og en blir slekk som detter:
sjå her, je later som ingenting, men er litt bekymre før at skulebøken mine skar vakne, og skjønne at je later som ingenting.

Nåen ganger klarer je itte late som gøtt nok. Dem  vakner tå den dårlige samvittigheta mi, og oppdager at je har svikte dem. Dem blir en smule førbannat, og begynner å kute etter meg. Jaga meg som om je var en harra midt i småvilltjakta:
i det siste har je kutt mye slekk som detter. Je kuter og kuter. Nåen ganger klarer je kute rimelig fort..
..og je hørrer enten lyden tå seier ell tap.
som øftest blir det SEIER! 

ulempen med seier er at det tar desto stuttere tid fyrri dem vakner att, og skjønner at je later som ingenting att..
..og det er bare å ta kuten!

Je er fornøgd og vettskremt på samma tid. Fornøgd fordi je har kutt ifrå dem og vunni nok en gang. Vettskremt fordi je vett dem vakner snart.

kos dekk! Je tar kuten!

1 kommentar:

  1. Du Ragnhild du Ragnhild:) Du kan sette ord og tegning på ting du:)))) Ha en fin helg,så ses vi kanskje der laget i hjertet vårt skal hente 3 nye poeng søndag kveld:)) Jeg vet om en Storbæk som er i scoringshumør:-)

    SvarSlett

Takk førr at du skriv åt meg. Je blir så glad!