tirsdag 10. juni 2014

realistisk

jeg har fått en del henvendelser om at jeg er en smule negativ i forhold til det å få baby. Vel, jeg kaller det å være realistisk. Det har seg nemlig slik at å få en baby var ti ganger værre enn jeg hadde trodd... helt til nå. Nå er det ti ganger bedre enn det jeg hadde trodd.

du blir så glad i babyen din at du savner henne om natta:

du glemmer at det er helt ulogisk å gå tur klokka 04:00 om natten for at babyen din skal komme inn i sin dypeste søvn. Du er så glad, tilfreds og fornøyd, for du vet at det er akkurat dette som skal til for at babyen din skal ha det bra:

du glemmer at babyen din ikke er den eneste babyen i verden. Du tror hun er stjernen, nummer 1, fineste i verden og helt uslåelig på alle vis. Du blir derfor helt blind på hva du tror du kan dra på denne kroppen av klær, siden stjerna di skinner penest uansett. Min stjerne går derfor ofte kledd slik:
ups..

du blir såpass skrullete forelsket i denne babyen at du kan sitte å se på henne en hel dag, mens verden går forbi deg, og plutselig har dette skjedd uten at du har enset noe som helst:


Nå gleder jeg meg bare til i morgen, for da får jeg se min nummer 1 igjen.. Der ser dere.. mammahjertet blir plutselig en smule skrullete og vakkert.

og ja, jeg vet, det skrives på bokmål!

2 kommentarer:

  1. Sannheten er ikke alltid hyggelig å høre,
    det trenger ikke å være negativ,
    er det bare sannheten,
    og det er det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er sant Marga Derckx :) Og heldigvis opplever vi denne barseltida forskjellig. Ha en fin dag!

      Slett

Takk førr at du skriv åt meg. Je blir så glad!